Jak podnieść poziom testosteronu naturalnie?

Forma sportowa zależy od wielu czynników. Bezsprzecznie mogę stwierdzić, że najistotniejszym z nich u mężczyzn jest testosteron, podstawowy męski hormon płciowy.

Testosteron wpływa na szereg korzystnych zmian metabolicznych m. in. warunkuje siłę mięśniową, wzrost anabolizmu mięśniowego, wzrost wytrzymałości mięśniowej, wpływa również na lepszą parcelacje kalorii w obrębie włókien szkieletowych mięśni i libido. 

Badania wykazują, że w każdym kolejnym pokoleniu mężczyzn symptomy niedoboru męskich hormonów płciowych są widoczne coraz częściej, natomiast poziom testosteronu u dzisiejszych trzydziestolatków jest znacznie niższy niż mieli ich ojcowie i dziadkowie w tym samym wieku.

Co powoduje takie zmiany?

Czynników jest całe mnóstwo m. in. większa ,,szybkość życia”, długotrwały stres, niedobór snu, stosowanie ekstremalnych diet, nadużywanie alkoholu i leków, palenie papierosów itd.

Jak podnieść poziom testosteronu w sposób naturalny?

1. Wprowadzić do zbilansowanej diety:

  • produkty powstałe w wyniku fermentacji kwasu mlekowego, czyli produkty kiszone jak ogórki kiszone, kapusta kiszona.
  • produkty bogate w kwasy tłuszczowe, szczególnie jednonienasycone kwasy tłuszczowe omega 3: ryby (zwłaszcza łosoś, halibut, makrela), owoce morza, olej rzepakowy, orzechy, żółtka jaj.

Produkty te w swoim składzie zawierają witaminy i enzymy, które są skorelowane z biosyntezą testosteronu (retinol – wit. A, D3 i K2).

2.  Ruch

Umiarkowana aktywność fizyczna korzystnie wpływa na metabolizm i wiązana jest z mniejszymi zmianami produkcji testosteronu wraz z wiekiem. Trening siłowy wydaje się mieć tu przewagę nad treningiem wytrzymałościowym.

3. Unikanie czynników zaburzających układ endokrynologiczny

Wiele związków chemicznych wpływa na zmniejszenie produkcji testosteronu. Można obniżyć ich wpływ unikając puszkowanej żywności, plastikowych pojemników, zanieczyszczeń smogowych, czy chloru.

4. Dbanie o jądra

Testosteron jest produkowany w komórkach Leydiga w jądrach. Unikaj długich wizyt w saunie, nie kładź laptopa na kolanach, noś lekką odzież, bieliznę niekrępującą ruchów, zrezygnuj z jazdy rowerem.

Więcej na temat tego jak podnieść naturalnie swój poziom testosteronu znajdziesz tutaj: musclepower.pl

Jeśli artykuł pt: ,,Jak podnieść poziom testosteronu naturalnie?” Cię zaciekawił to zapraszam do przeczytania pozostałych moich publikacji z zakresu treningu na siłowni, odżywiania i budowy sylwetki – www.domagalsky.pl/blog/

Potrzebujesz więcej informacji na temat treningu na siłowni, suplementów lub odżywiania? Pobierz mój darmowy E-BOOK!

ZOBACZ MOJE PAKIETY TRENINGOWE: https://domagalsky.pl/sklep/

KONTAKT DO MNIE: adrian@domagalsky.pl

MOJE SOCIAL MEDIA: INSTAGRAM:   / domagalsky_coach   TIKTOK:   / domagalsky_coach   FACEBOOK:   / domagalskyadrian  

jak podnieść poziom testosteronu naturalnie?, trener personalny poznań, trener personalny poznan, trening personalny poznan, trener personalny poznań cena, trener personalny, treningi personalne poznań, siłownia, siłownia z trenerem poznań, poznan trener personalny trener personalny poznań opinie, cena trenera personalnego, trening personalny, trener osobisty poznań, trening personalny cena, prywatny trener, trener personalny cena za godzinę, koszt trenera personalnego, silownia, siłownia poznań, trener personalny, treningi personalne poznań, trening indywidualny poznań, trener indywidualny poznań, jak podnieść poziom testosteronu naturalnie?