Kiedy brać kreatynę?

Kreatyna, czyli jeden z najlepiej przebadanych suplementów, co do którego mamy pewność że działa.

Panujący jeszcze nie tak dawno trend, że należy przyjmować ją cyklicznie, jest błędny. Najlepszym sposobem suplementacji kreatyny jest stałe utrzymywanie jej rezerw w komórkach mięśniowych na najwyższym możliwym poziomie.

Niekończącą się debatę wokół kreatyny, a mianowicie pytanie: przyjmować ją PRZED czy PO treningu, przerwało badanie z 2013r.

Młodych studentów (19 osób), co najważniejsze regularnie ćwiczących, podzielono na dwie grupy. Jedna z nich przyjmowała dawkę kreatyny w ilości 5g tuż przed treningiem siłowym, a druga zaraz po jej zakończeniu. W dzień nietreningowy uczestnicy eksperymentu mogli przyjmować kreatynę w dogodnej dla siebie porze. Ćwiczenia w obu grupach były analogiczne ↪ trwały ok. 60 min przez 5 dni w tygodniu (5 ON, 2 OFF) przy wykorzystaniu splitu. Badanie trwało 4 tygodnie.

Obserwacje:

  • Masa ciała w grupie PO wzrosła (wszystkie wartości uśredniono) o 0,8kg, podczas gdy w grupie PRZED o 0,4kg.
  • Beztłuszczowa masa ciała utrzymała ten sam trend: grupa PO – 2kg(!) na plusie, grupa PRZED 0,9kg
  • Również w sile większy postęp zanotowano w grupie PO. Wynosił on dla ciężaru maksymalnego w wyciskaniu leżąc w grupie PO 7,7kg, a w grupie PRZED 6,6kg.
  • Z tego badania wyłania się także inny wniosek. Część stosujących nie reaguje na suplementacje kreatyną. W tym badaniu 16-21% biorących w nim udział nie zanotowała zmian w sile bądź beztłuszczowej masie ciała.

Jeśli artykuł pt: ,,Kiedy brać kreatynę?” Cię zaciekawił to zapraszam do przeczytania pozostałych moich publikacji z zakresu treningu na siłowni, odżywiania i budowy sylwetki – www.domagalsky.pl/blog/

Potrzebujesz więcej informacji na temat treningu na siłowni, suplementów lub odżywiania? Pobierz mój darmowy E-BOOK!

ZOBACZ MOJE PAKIETY TRENINGOWE: https://domagalsky.pl/sklep/

KONTAKT DO MNIE: adrian@domagalsky.pl

MOJE SOCIAL MEDIA: INSTAGRAM:   / domagalsky_coach   TIKTOK:   / domagalsky_coach   FACEBOOK:   / domagalskyadrian  

Źródło:
[Antonio J, Ciccone V.; The effects of pre versus post workout supplementation of creatine monohydrate on body composition and strength,: J Int SoC Sports Nutr. 2013 Aug 6;10(1):36]

kiedy brać kreatynę?, trener personalny poznań, trener personalny poznan, trening personalny poznan, trener personalny poznań cena, trener personalny, treningi personalne poznań, siłownia, siłownia z trenerem poznań, poznan trener personalny trener personalny poznań opinie, cena trenera personalnego, trening personalny, trener osobisty poznań, trening personalny cena, prywatny trener, trener personalny cena za godzinę, koszt trenera personalnego, silownia, siłownia poznań, trener personalny, treningi personalne poznań, trening indywidualny poznań, trener indywidualny poznań, kiedy brać kreatynę?