Problemy z utratą wagi. Dlaczego nie chudnę skoro liczę kalorie?

Często wydaje nam się, że w naszym bilansie energetycznym uwzględniamy wszystkie kalorie. Nie rzadko zdarza się, że zapominamy o ,,ukrytych kaloriach” jakie spożywamy.

Co może Ci umykać?

• cukier i / lub mleko / śmietanka do kawy
• mąka dodawana do różnych dań
• dodawanie kolejnych porcji tłuszczu do smażenia „gdy mięso zaczyna się przypalać”
• słonecznik lub inne nasiona / pestki dodawane do sałatek
• zaniżona ilość masła używanego do smarowania kanapek
• kalorie w weekend – nie twierdzę, że nie powinniśmy sobie pozwolić na małe odstępstwa od diety. Jednak średnia ilość spożytych kalorii w ciągu tygodnia, z perspektywy odchudzania, jest lepszym wyznacznikiem, niż kcal spożyte od poniedziałku do piątku. Dlatego liczmy kalorie w weekend!
• soki owocowe – zawierają dużo witamin i ogólnie są zdrowe, ale to ukryta bomba energetyczna, która w znacznym stopniu zawyża nam ilość spożytych kalorii!
• alkohol

Jesz wciąż za dużo!

Pamiętajmy, że wzory pozwalające obliczyć Podstawową przemianę materii ZAWSZE są obarczone ok. 10% ryzykiem błędu, natomiast Całkowita przemiana materii, uwzględniająca aktywność fizyczną, rodzaj wykonywanej pracy i dodatkową aktywność w ciągu dnia jest obarczona znacznie wyższym ryzykiem błędu. Dopiero wdrażając dietę o obliczonej energetyczności w życie i kontrolując masę ciała, możemy stwierdzić, czy dobrze oszacowaliśmy ilość spożywanych kalorii.

Jesteś niecierpliwy!

Patrząc na zalewające instragrama zdjęcia FIT sylwetek, można popaść w kompleksy. Pamiętaj, że osoby ze zdjęć, do których wdychasz, pracowały na swoją sylwetkę bardzo długo. Praca nad sylwetką to praca na lata, a nie do lata!

A może nie wiesz, że chudniesz?!

Rozpoczynając dietę redukcyjną, często rozpoczynamy także kompleksowe zmiany stylu życia i zaczynamy trenować. Nierzadko zdarzało mi się słyszeć, że po miesiącu diety redukcyjnej osoba przybrała na wadze lub jej masa ciała się nie zmieniła. Po wejściu na wagę z analizatorem składu ciała i porównaniu z wynikami wykonanymi na początku odchudzania, okazuje się, że ilość tkanki tłuszczowej zmniejszyła się, a wzrosła masa mięśniowa, co zrównoważyło ogólną masę ciała.

Więcej nt potencjalnych przyczyn braku progresu w redukcji znajdziesz tutaj: www.medicover.pl

Jeśli artykuł pt: ,,Problemy z utratą wagi. Dlaczego nie chudnę skoro liczę kalorie?” Cię zaciekawił to zapraszam do przeczytania pozostałych moich publikacji z zakresu treningu na siłowni, odżywiania i budowy sylwetki – www.domagalsky.pl/blog/

Potrzebujesz więcej informacji na temat treningu na siłowni, suplementów lub odżywiania? Pobierz mój darmowy E-BOOK!

ZOBACZ MOJE PAKIETY TRENINGOWE: https://domagalsky.pl/sklep/

KONTAKT DO MNIE: adrian@domagalsky.pl

MOJE SOCIAL MEDIA: INSTAGRAM:   / domagalsky_coach   TIKTOK:   / domagalsky_coach   FACEBOOK:   / domagalskyadrian  

problemy z utratą wagi, trener personalny poznań, trener personalny poznan, trening personalny poznan, trener personalny poznań cena, trener personalny, treningi personalne poznań, siłownia, siłownia z trenerem poznań, poznan trener personalny trener personalny poznań opinie, cena trenera personalnego, trening personalny, trener osobisty poznań, trening personalny cena, prywatny trener, trener personalny cena za godzinę, koszt trenera personalnego, silownia, siłownia poznań, trener personalny, treningi personalne poznań, trening indywidualny poznań, trener indywidualny poznań, problemy z utratą wagi, dlaczego nie chudnę skoro liczę kalorie?