Sylwetka ,,skinny fat". Jak się jej pozbyć?

✍🏼Dziś post na temat tzn. sylwetki ,,chudotłustej”, nazywanej często po angielsku ,,skinny fat”.
✨Wyróżniamy trzy typy sylwetek ,,chudotłustych”.✨


1️⃣Pierwszy typ to osoby z niedowagą lub BMI zbliżonym do 18,5, które jednocześnie posiadają widoczną gołym okiem nadmierną ilość tkanki tłuszczowej. Tłuszcz ten zazwyczaj gromadzi się w okolicach brzucha, bioder oraz ud, a w mniejszym stopniu w okolicach obręczy barkowej i ramion.

☑️Rada dla osób z takim typem sylwetki to skupienie się na budowie jakościowej masy mięśniowej poprzez progresywne obciążanie mięśni w treningu hipertroficznym. Zdecydowanie należy zwrócić uwagę na ilość spożywanych kilokalorii, obliczyć bilans energii zapewniający utrzymanie masy ciała, a następnie dodać do niego 200-500kcal. Taką podaż kilokalorii należy regularnie utrzymywać przez dłuższy czas, spodziewając się przyrostu masy ciała na poziomie 1-2kg miesięcznie. Jeśli ten przyrost będzie większy, lub nie będzie go praktycznie w ogóle, należy rozważyć korektę ilości spożywanych kilokalorii odejmując je w pierwszym przypadku i dodając w drugim. Gdy uda się już zbudować kilka kilogramów mięśni, należy wejść w deficyt energetyczny rozpoczynając tym samym utratę tkanki tłuszczowej.


2️⃣Drugi typ to osoby z prawidłową masą ciała wg. BMI, natomiast ze zdecydowanie zbyt dużym % tkanki tłuszczowej oraz małą ilością masy mięśniowej.

☑️Rada dla osób z taką budową sylwetki to rekompozycja. Należy obliczyć bilans energii zapewniający utrzymanie masy ciała,
a następnie odjąć niewielką ilość kilokalorii (200-300kcal) umożliwiając organizmowi spalanie tkanki tłuszczowej. Jednocześnie ten deficyt energetyczny będzie na tyle niski, że umożliwi budowę pewnej ilości masy mięśniowej, zwłaszcza u osób nie trenujących siłowo w ogóle lub po dłuższej przerwie od treningów.


3️⃣Trzeci typ to osoby z nadwagą, które posiadają nadmierną ilość tkanki tłuszczowej, a jednocześnie dość niski poziom umięśnienia.

☑️Rada dla takich osób to zastosować się odwrotnie do zaleceń dla typu pierwszego. Tzn. pierwszy ruch jaki należy wykonać to wyliczyć ilość kilokalorii które powinniśmy spożywać aby znaleźć się w deficycie energetycznym. Optymalny poziom utraty masy ciała to 0,5kg na tydzień, czyli ok. 2kg miesięcznie. Po zrzuceniu nadmiernej ilości tłuszczu do wartości optymalnych, należy zwiększyć ilość spożywanych kilokalorii i skupić się na budowie masy mięśniowej poprzez trening oporowy.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o sylwetce chudo-tłustej? Sprawdź tutaj: www.maczfit.pl

Jeśli artykuł pt: ,,Sylwetka ,,skinny fat” – jak się jej pozbyć?” Cię zaciekawił to zapraszam do przeczytania pozostałych moich publikacji z zakresu treningu na siłowni, odżywiania i budowy sylwetki – www.domagalsky.pl/blog/

Potrzebujesz więcej informacji na temat treningu na siłowni, suplementów lub odżywiania? Pobierz mój darmowy E-BOOK!

ZOBACZ MOJE PAKIETY TRENINGOWE: https://domagalsky.pl/sklep/

KONTAKT DO MNIE: adrian@domagalsky.pl

MOJE SOCIAL MEDIA: INSTAGRAM:   / domagalsky_coach   TIKTOK:   / domagalsky_coach   FACEBOOK:   / domagalskyadrian  

sylwetka ,,skinny fat", trener personalny poznań, trener personalny poznan, trening personalny poznan, trener personalny poznań cena, trener personalny, treningi personalne poznań, siłownia, siłownia z trenerem poznań, poznan trener personalny trener personalny poznań opinie, cena trenera personalnego, trening personalny, trener osobisty poznań, trening personalny cena, prywatny trener, trener personalny cena za godzinę, koszt trenera personalnego, silownia, siłownia poznań, trener personalny, treningi personalne poznań, trening indywidualny poznań, trener indywidualny poznań, sylwetka ,,skinny fat"