Interwały czy aeroby? Jaki trening jest bardziej efektywny w kontekście utraty tkanki tłuszczowej?

✅Na wstępie pamiętajmy, że dieta jest jednym z najważniejszych czynników mających wpływ na ilość tkanki tłuszczowej, jaką posiadamy. Drugim ważnym elementem, na który mamy wpływ, jest ruch. Jeśli zależy nam na optymalizacji efektów odchudzania, w moim odczuciu – musimy połączyć oba elementy.

✅Sama dieta jest efektywna w utracie ogólnej masy ciała, jednak dieta połączona z treningiem siłowym zapewnia znacznie mniejszą utratę masy mięśniowej. Okej.. Ale dziś nie o treningu siłowym, a na temat treningu kardio. 🏃🏼‍♀️🏃🏻

Lepszy trening interwałowy (HIIT) czy tradycyjne aeroby w kwestii optymalizacji utraty tkanki tłuszczowej?

➡️Mówiąc o interwałach, mówimy o ćwiczeniach złożonych z serii intensywnych wysiłków, przedzielonych (pasywnymi lub aktywnymi) przerwami wypoczynkowymi.

➡️Natomiast pisząc – tradycyjne aeroby, mam na myśli jednostajny, długotrwały wysiłek np. 45min chodząc na bieżni przy prędkości 6.0km/h oraz wznosie 3.5.

❗️Aktualne badania dowodzą, że skuteczność interwałów i aerobów – czy to w eliminacji tłuszczu, czy w profilaktyce zdrowotnej – jest bardzo podobna. Prawdopodobnie dlatego, że zużyta glukoza musi zostać następnie zregenerowana w mięśniach i czymś zastąpiona w procesach energetycznych, zaś tłuszcz jest jednocześnie jej zamiennikiem, jak też regeneratorem❗️

🟢Przytocze tutaj badanie z internetowej bazy danych PubMed.

📌W badaniu wzięło udział 28 otyłych mężczyzn prowadzących siedzący tryb życia. Podzielono ich na dwie grupy, pierwsza grupa robiła sesję aerobów trwająca 45-60min z intensywnością 55-65% VO2max 5 razy w tygodniu, a druga grupa trening interwałowy, cztery trzydziestosekundowe sprinty z intensywnością 85% VO2max 3 razy w tygodniu.

W obu grupach stwierdzono podobne rezultaty w spalaniu tkanki tłuszczowej, tyle że treningi HIIT zajął w sumie godzinę tygodniowo, a treningi tradycyjne pięć godzin.

Skoro wiemy, że dają podobne efekty to który rodzaj wysiłku wybrać?🫣

🏅Sadzę, że taki, który będziemy mogli w dłuższej perspektywie czasu wykonywać. Osoby, które mogą poświecić jedynie znikomą część swojego dnia na aktywność ruchową i którym zależy na szybkim zwiększeniu wydolności tlenowej powinny, według mnie, wybierać trening HIIT.

Jednak tego typu treningi o wysokiej intensywności, mogą być dla wielu osób z nadwagą i otyłością, starszych oraz schorowanych lub po kontuzjach zbyt ryzykowne. Dodatkowo po ciężkim treningu siłowym, bardzo często głęboko zmęczeni, wolimy dłużej pochodzić w jednostajnym tempie, niż wykonywać ciężkie interwały. Dlatego wtedy najczęściej wybieramy tradycyjny trening aerobowy.

Więcej na temat interwały vs aeroby znajdziesz tutaj: www.facetemjestem.pl

Jeśli artykuł pt: ,,Interwały czy aeroby – jaki rodzaj wysiłku jest bardziej efektywny w kontekście utraty tkanki tłuszczowej?” Cię zaciekawił to zapraszam do przeczytania pozostałych moich publikacji z zakresu treningu na siłowni, odżywiania i budowy sylwetki – www.domagalsky.pl/blog/

Potrzebujesz więcej informacji na temat treningu na siłowni, suplementów lub odżywiania? Pobierz mój darmowy E-BOOK!

ZOBACZ MOJE PAKIETY TRENINGOWE: https://domagalsky.pl/sklep/

KONTAKT DO MNIE: adrian@domagalsky.pl

MOJE SOCIAL MEDIA: INSTAGRAM:   / domagalsky_coach   TIKTOK:   / domagalsky_coach   FACEBOOK:   / domagalskyadrian  

interwały czy aeroby, trener personalny poznań, trener personalny poznan, trening personalny poznan, trener personalny poznań cena, trener personalny, treningi personalne poznań, siłownia, siłownia z trenerem poznań, poznan trener personalny trener personalny poznań opinie, cena trenera personalnego, trening personalny, trener osobisty poznań, trening personalny cena, prywatny trener, trener personalny cena za godzinę, koszt trenera personalnego, silownia, siłownia poznań, trener personalny, treningi personalne poznań, trening indywidualny poznań, trener indywidualny poznań, interwały czy aeroby, jaki rodzaj wysiłku jest bardziej efektywny w kontekście utraty tkanki tluszczowej?