Kompleksowy stretching. Najlepsze ćwiczenia rozciagające.

Idealny zestaw rozciągający nie istnie.. 😵‍💫 A jednak! 🤓💪🏻

Nie jestem zwolennikiem długiego i monotonnego rozciągania całego ciała. Natomiast wykonanie tych kilku ćwiczeń zajmuje ok. 5-7min i idealnie przygotuje Twoje mięśnie do kolejnej jednostki treningowej. Polecam wykonywać po każdym treningu (jeśli robisz również kardio to najlepiej po nim).

Oto najlepsze ćwiczenia rozciągające całe ciało !

✅ Pozycja 1, czyli dobrze znany z moich treningów ,,siad kanapowy” rozciągający przednią część uda. Jednym kolanem klęczymy na poduszce zawijając jednocześnie stopę grzbietowo o ścianę. Druga noga przyjmuje pozycję wykroku. Staramy się mocno napinać pośladki i utrzymywać pionową pozycję ciała. Na każdą nogę powinniśmy poświęcić minimum 45sekund.

✅ Pozycja 2 rozciąga zarówno pośladki, jak również prostowniki grzbietu i odcinek lędźwiowy. Siadamy na ławce i zarzucamy nogę na nogę. Jeśli kolano nogi mającej styk z ziemią nie znajduje się nieco wyżej niż biodro, to podkładamy pod stopę np. talerz. Pochylamy się mocno do przodu wykonując koci grzbiet oraz naciskamy przedramieniem na kolano zarzuconej nogi, tak aby mocniej rozciągnąć pośladek. Całość wykonujemy na obie strony przez minimum 45sekund.

✅ Pozycja 3 ma na celu rozciągnięcie tylnej części ud. Kładziemy wyprostowaną nogę na wysokości nieco wyższej niż nasze biodro. Druga noga jest wyprostowana. Przechylamy się w stronę rozciąganej nogi, jednocześnie kierując palce u stóp do siebie. Całość wykonujemy na obie nogi przez minimum 45sekund.

✅ Pozycja 4 posłuży nam do rozciągnięcia przywodzicieli. Tak jak w poprzednim ćwiczeniu ustawiamy rozciąganą i wyprostowaną nogę nieco wyżej niż biodro. Stopę kierujemy do boku jednocześnie wykonując skłon w stronę ziemi. Całość wykonujemy na obie nogi przez minimum 45sekund.

✅ Pozycja 5 rozciąga mięśnie klatki piersiowej oraz barków. Zablokowując jedną rękę o słupek rotujemy ciało w przeciwstawną stronę. Całość powtarzamy na obie strony przez minimum 45sekund.

✅ Pozycja 6 ma na celu rozciągnięcie wewnętrznej części ramion oraz przedramion. Opieramy się np. o modlitewnik kierując palce dłoni w stronę tułowia. Oba ramiona są wyprostowane. Całym ciałem delikatnie przechylamy się do tyłu. Przytrzymujemy pozycję minimum 45sekund.

✅ Pozycja 7 rozciąga nam łydki. Kładąc dłonie na ścianie wysuwamy jedną stopę mocno w tył. Zwróćmy uwagę by cała stopa była przyklejona do podłoża. Przytrzymujemy pozycję minimum 45sekund na każdą nogę.

Więcej na temat rozciągania całego ciała możesz znaleźć tutaj: www.fabrykasily.pl

Jeśli artykuł pt: ,,Kompleksowy stretching. Najlepsze ćwiczenia rozciagające.” Cię zaciekawił to zapraszam do przeczytania pozostałych moich publikacji z zakresu treningu na siłowni, odżywiania i budowy sylwetki – www.domagalsky.pl/blog/

Potrzebujesz więcej informacji na temat treningu na siłowni, suplementów lub odżywiania? Pobierz mój darmowy E-BOOK!

ZOBACZ MOJE PAKIETY TRENINGOWE: https://domagalsky.pl/sklep/

KONTAKT DO MNIE: adrian@domagalsky.pl

MOJE SOCIAL MEDIA: INSTAGRAM:   / domagalsky_coach   TIKTOK:   / domagalsky_coach   FACEBOOK:   / domagalskyadrian  

trener personalny poznań, trener personalny poznan, trening personalny poznan, trener personalny poznań cena, trener personalny, treningi personalne poznań, siłownia, siłownia z trenerem poznań, poznan trener personalny trener personalny poznań opinie, cena trenera personalnego, trening personalny, trener osobisty poznań, trening personalny cena, prywatny trener, trener personalny cena za godzinę, koszt trenera personalnego, silownia, siłownia poznań, trener personalny, treningi personalne poznań, trening indywidualny poznań, trener indywidualny poznań, najlepsze ćwiczenia rozciągające