Jak wygląda współpraca z trenerem personalnym?

W tym poście omówię wszystkie aspekty współpracy z trenerem personalnym na moim przykładzie, czyli jak wygląda praca ze mną.

[Współpraca z trenerem personalnym]

Pierwszy trening testowy 

Pierwsze spotkanie stanowi godzinny trening wprowadzający. W jego trakcie poprzez ocenę funkcjonalną na podstawowych wzorcach ruchowych, jak i ocenę stabilności i mobilności wynotowuję bazę ćwiczeń, które posłużą mi do przygotowania indywidualnego planu treningowego, realizowanego w dalszym etapie współpracy.

Trening ten stanowi również odpowiedni moment na przeprowadzenie wywiadu, z którego dowiaduję się o obecnym stylu życia klienta. Pytam o sporty jakie uprawiał, bądź uprawia obecnie, spontaniczną aktywność jaką wykonuje w ciągu dnia oraz tryb pracy. Standardowo pytam również o przebyte operacje, kontuzje, obecny stan zdrowia (choroby dietozależne, jak cukrzyca, nadciśnienie, miażdżyca, czy inne problemy z układem krwionośnym), a także stosowane diety, ewentualne przebyte zaburzenia odżywiania, stosunek do jedzenia, czy doświadczenia na temat odchudzania/nabierania masy ciała.

Wszystkie te informacje pomagają mi jeszcze lepiej spersonalizować program treningowy i ewentualny plan dietetyczny.

Konsultacja żywieniowa

Jestem zdania, że w zmianie sylwetki należy taką samą uwagę zwrócić na sposób odżywiania, jak na trening, dlatego zawsze proponuję trzy opcje rozpoczęcia kontroli nad własną dietą.

Pierwsza z nich to przygotowany przeze mnie indywidalny plan żywieniowy, który wymaga wyłącznie jego przestrzegania.

Druga opcja to zainstalowanie na smartfona, wybranej przeze mnie, aplikacji do liczenia kalorii. Jest to najbardziej wymagające rozwiązanie, gdyż zobowiązuje do codziennego zapisywania spożywanych produktów oraz ich gramatury. Ale bardzo uświadamia i edukuje w kwestii zawartości kilokalorii, makroskładników i witamin w poszczególnych produktach spożywczych, komponowania posiłków i ilości spożywanej energii.

Trzeci sposób i jednocześnie najmniej wymagający, to wykupienie kateringu na wyliczoną przeze mnie ilość kilokalorii.

Dobranie suplementacji

Ostatni etap stanowiący teoretycznie najmniejszy procent sukcesu, ale warty wprowadzenia, chociażby pod kątem zwiększenia odporności oraz dostarczenia wystarczającej ilości substancji odżywczych niepokrytych dietą, to suplementacja. Wspieranie organizmu w walce z patogenami pośrednio przekłada się na progres w sylwetce, chociażby ze względu na nieopuszczanie treningów spowodowanych chorobami.

Udostępnienie programu treningowego

Po rozpoczęciu współpracy udostępniam podopiecznemu specjalny arkusz treningowy przygotowany w Excelu. 

Teraz przybliżę nieco jego zastosowanie.

Często wspominam jak ważne jest zapisywanie wykonanych ćwiczeń oraz składu i obwodów ciała w celu zapewnienia progresu sylwetkowego, utrzymania go i możliwości jego monitorowania na bieżąco. 

W arkuszu można znaleźć dwie podstawowe zakładki – zakładkę ,,POMIARY” oraz zakładkę z planem treningowym. Po kliknięciu w lewym dolnym rogu w poziome kreski pokażą się również ukryte zakładki jak zakładka ,,Ćwiczenia”, w której znajduje się zbiór większości ćwiczeń które wykorzystuję w swoich planach treningowych, przypisane do odpowiednich partii mięśniowych, które w głównej mierze aktywują.           

W zakładce ,,POMIARY” znajdują się wszystkie dane dotyczące masy oraz składu ciała z zaznaczoną datą ich wykonania. 

Po prawej stronie od tabeli z wynikami mieszczą się trzy wykresy, kolejno: wykres masy ciała, tkanki tłuszczowej oraz tkanki mięśniowej, które na bieżąco pokazują zapisane w tabeli wyniki w postaci krzywych. Pod tabelą z wynikami znajduje się miejsce na obwody ciała. 

Zakładka z planem treningowym stanowi listę ćwiczeń do wykonania w danej jednostce treningowej.  Do każdego ćwiczenia przypisana jest odpowiednia ilość serii, powtórzeń oraz ciężaru (w kg). Wszystkie dane z poszczególnych wierszy są mnożone, przeliczane na tonaż z danego ćwiczenia i zapisywane w komórkach kolumny pt: ,,tonaż z ćwiczeń”. Tonaże ze wszystkich ćwiczeń są sumowane w całkowity tonaż uzyskany na daną jednostkę treningową. 

Wyniki tonażów z poszczególnych treningów są przedstawiane na wykresie w postaci krzywej.

[Współpraca z trenerem personalnym]

Kwestie formalne i płatności

Rozpoczynając współpracę ze mną podpisujemy umowę na pakiet treningowy (ceny pakietów w zakładce – sklep) oraz karnet. Są to dwie wymagane opłaty, pierwsza stanowi wynagrodzenie dla trenera, druga jest opłatą za członkostwo w studiu. 

Umowa na pakiet treningowy jest ważna miesiąc i tyle też czasu ma podopieczny na wykorzystanie wszystkich treningów. Przedłużenie umowy na treningi odbywa się poprzez umowę ustną i można ją zerwać w każdym momencie. Płatność za pakiet treningowy ma miejsce z góry, bez możliwości zwrotu. 

Natomiast umowa na karnet zakłada miesięczny okres wypowiedzenia. Dla przykładu studio w którym trenuję moich podopiecznych posiada następujące karnety: www.homeofbody.pl

Jeśli ten artykuł Cię zaciekawił to zapraszam do przeczytania pozostałych moich publikacji z zakresu treningu na siłowni, odżywiania i budowy sylwetki – www.domagalsky.pl/blog/

Potrzebujesz więcej informacji na temat treningu na siłowni, suplementów lub odżywiania? Pobierz mój darmowy E-BOOK!

ZOBACZ MOJE PAKIETY TRENINGOWE: https://domagalsky.pl/sklep/

KONTAKT DO MNIE: adrian@domagalsky.pl

MOJE SOCIAL MEDIA: INSTAGRAM:   / domagalsky_coach   TIKTOK:   / domagalsky_coach   FACEBOOK:   / domagalskyadrian  

trener personalny poznań, trener personalny poznan, trening personalny poznan, trener personalny poznań cena, trener personalny, treningi personalne poznań, siłownia, siłownia z trenerem poznań, poznan trener personalny trener personalny poznań opinie, cena trenera personalnego, trening personalny, trener osobisty poznań, trening personalny cena, prywatny trener, trener personalny cena za godzinę, koszt trenera personalnego, silownia, siłownia poznań, trener personalny, treningi personalne poznań, trening indywidualny poznań, trener indywidualny poznań, współpraca z trenerem personalnym