Ile kalorii spalę na siłowni?

Często słyszę pytanie ,,ile kalorii spalę na siłowni?” Zazwyczaj w przybliżeniu zaokrąglam taki wydatek energetyczny do widełek 200-300 kcal. Natomiast tak naprawdę odpowiedź powinna brzmieć ,,to zależy” 🤔

Prawda jest taka, że formuła treningu siłowego jest bardzo elastyczna, a dobór ćwiczeń, serii, powtórzeń i przerw wypoczynkowych może być wysoce zróżnicowany, w zależności od celu trenującego. Istotną sprawą jest również zaangażowanie samego ćwiczącego, które może być różne. Niektórzy są w stanie wyjść dość mocno poza swoją ,,strefę komfortu”, przez co spalą więcej kalorii, niż osoby mniej zaangażowane w trening 🔥🚀

Temat dodatkowo komplikuje fakt, że w ramach treningu oporowego wydatki energetyczne ponoszone są zarówno w czasie wykonywanych ćwiczeń, jak i w trakcie odpoczynku pomiędzy seriami, a dodatkowo także mogą być ponoszone w okresie po treningu. Na przykład wykonując w trakcie takiego treningu interwały, nasz organizm zaciąga dług tlenowy, a zadłużenie zostaje spłacone nawet do kilku, kilkunastu godzin po wysiłku. Przez ten czas wydatek energetyczny jest zwiększony 📈

Bardzo ważną zmienną odpowiadającą za realne wydatki energetyczne jest ilość beztłuszczowej masy ciała. Możemy śmiało stwierdzić, że osoby ze znacznie większą masą mięśniową, spalą więcej kalorii w trakcie tego samego wysiłku, co jednostki z mniejszym poziomem muskulatury.

Mięśnie spalają prawie trzykrotnie więcej kalorii niż tłuszcz. W ciągu całego dnia 20 kg suchej masy mięśniowej sprawi, że wyparuje 220 kcal, natomiast 20 kg tkanki tłuszczowej spali w spoczynku 80 kcal 😯

Podsumowując, ilość spalonych kalorii w trakcie pojedynczej jednostki treningowej na siłowni będzie różna w zależności od wielu czynników wymienionych wyżej. A więc, ile kalorii spalę na siłowni? Dla uproszczenia w naszych wyliczeniach codziennego wydatku energetycznego najlepiej przyjąć widełki ✨200-300 kcal✨

Pamiętajmy, że dokładne wyliczenia naszego dobowego wydatku energetycznego co do kalorii są zbędne. Ostatecznie i tak najlepiej podsumowywać bilans energetyczny w zakresie tygodnia, zmierzyć postępy i w zależności od celu, podejmować dalsze kroki, aby przybliżyć się do jego realizacji 💪🏻

Do obliczenia swojego zapotrzebowania energetycznego wykorzystuje kalkulatory kalorii takie jak:

Jeśli ten artykuł Cię zaciekawił to zapraszam do przeczytania pozostałych moich publikacji z zakresu treningu na siłowni, odżywiania i budowy sylwetki – www.domagalsky.pl/blog/

Potrzebujesz więcej informacji na temat treningu na siłowni, suplementów lub odżywiania? Pobierz mój darmowy E-BOOK!

ZOBACZ MOJE PAKIETY TRENINGOWE: https://domagalsky.pl/sklep/

KONTAKT DO MNIE: adrian@domagalsky.pl

MOJE SOCIAL MEDIA: INSTAGRAM:   / domagalsky_coach   TIKTOK:   / domagalsky_coach   FACEBOOK:   / domagalskyadrian  

trener personalny poznań, trener personalny poznan, trening personalny poznan, trener personalny poznań cena, trener personalny, treningi personalne poznań, siłownia, siłownia z trenerem poznań, poznan trener personalny trener personalny poznań opinie, cena trenera personalnego, trening personalny, trener osobisty poznań, trening personalny cena, prywatny trener, trener personalny cena za godzinę, koszt trenera personalnego, silownia, siłownia poznań, trener personalny, treningi personalne poznań, trening indywidualny poznań, trener indywidualny poznań, ile kalorii spalę na siłowni, Często słyszę pytanie ,,ile kalorii spalę na siłowni?” Zazwyczaj w przybliżeniu zaokrąglam taki wydatek energetyczny do widełek 200-300 kcal. Natomiast tak naprawdę odpowiedź powinna brzmieć ,,to zależy" Prawda jest taka, że formuła treningu siłowego jest bardzo elastyczna, a dobór ćwiczeń, serii, powtórzeń i przerw wypoczynkowych może być wysoce zróżnicowany, w zależności od celu trenującego. Istotną sprawą jest również zaangażowanie samego ćwiczącego, które może być różne. Niektórzy są w stanie wyjść dość mocno poza swoją ,,strefę komfortu”, przez co spalą więcej kalorii, niż osoby mniej zaangażowane w trening Temat dodatkowo komplikuje fakt, że w ramach treningu oporowego wydatki energetyczne ponoszone są zarówno w czasie wykonywanych ćwiczeń, jak i w trakcie odpoczynku pomiędzy seriami, a dodatkowo także mogą być ponoszone w okresie po treningu. Na przykład wykonując w trakcie takiego treningu interwały, nasz organizm zaciąga dług tlenowy, a zadłużenie zostaje spłacone nawet do kilku, kilkunastu godzin po wysiłku. Przez ten czas wydatek energetyczny jest zwiększony Bardzo ważną zmienną odpowiadającą za realne wydatki energetyczne jest ilość beztłuszczowej masy ciała. Możemy śmiało stwierdzić, że osoby ze znacznie większą masą mięśniową, spalą więcej kalorii w trakcie tego samego wysiłku, co jednostki z mniejszym poziomem muskulatury. Mięśnie spalają prawie trzykrotnie więcej kalorii niż tłuszcz. W ciągu całego dnia 20 kg suchej masy mięśniowej sprawi, że wyparuje 220 kcal, natomiast 20 kg tkanki tłuszczowej spali w spoczynku 80 kcal Podsumowując, ilość spalonych kalorii w trakcie pojedynczej jednostki treningowej na siłowni będzie różna w zależności od wielu czynników wymienionych wyżej. A więc, ile kalorii spalę na siłowni? Dla uproszczenia w naszych wyliczeniach codziennego wydatku energetycznego najlepiej przyjąć widełki 200-300 kcal